Numer projektu: 2022-1-PL01-KA220-VET-000086953
Nazwa: 3D4DEAF – Promowanie transformacji cyfrowej i innowacji społecznych w kształceniu i szkoleniu zawodowym na rzecz lepszego dostępu uczniów niesłyszących do rynku pracy
Czas trwania: 01.11.2022 – 30.04.2025
Program: Erasmus+
Akcja kluczowa: Współpraca partnerska w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego
AKTUALNOŚCI
Spotkanie w Turynie, 20-21.02.2023
INFORMACJE OGÓLNE
3D4DEAF ma na celu promowanie włączenia społecznego i lepsze docieranie do ludzi o mniejszych szansach, koncentrując się na osobach z głuchotą/niedosłuchem w wieku 15-21 lat, ze szczególnym uwzględnieniem dziewcząt.
Organizacja „Inclusion Europe” w Komisji Europejskiej stwierdza, że z powodu Covid-19 osoby niepełnosprawne zostały znacząco dotknięte licznymi wyzwaniami, w tym dyskryminacją na rynku pracy.
Projekt 3D4DEAF jest zgodny z Kartą praw podstawowych Unii Europejskiej oraz „Prawem osób niepełnosprawnych do korzystania ze środków mających zapewnić im samodzielność, integrację społeczną i zawodową oraz udział w życiu społeczności”.
CEL PROJEKTU
Głównym celem jest opracowanie programu szkoleniowego dla nauczycieli i uczniów szkół zawodowych z głuchotą lub niedosłuchem w celu podniesienia ich umiejętności w zakresie technologii 3D, kodowania, technologii cyfrowych i przedsiębiorczości społecznej, aby sprostać potrzebom cyfrowego rynku pracy i wspierać równe szanse.
Bezpośrednio projekt skierowany jest do trenerów/nauczycieli VET (kształcenia i szkolenia zawodowego) w zakresie IT, dziedzin związanych z projektowaniem, technologią, inżynierią, biznesem itp.; stażystów z głuchotą lub niedosłuchem; tłumaczy; liderów edukacji. Ich profile zostaną wzmocnione o nowe kompetencje związane z technologiami 3D, projektowaniem, modelowaniem i drukowaniem oraz umiejętności w zakresie przedsiębiorczości społecznej.
Pośrednio projekt dotyczy uczniów w wieku 15-21 lat z głuchotą/niedosłuchem, uczęszczających do szkół VET, z dużym naciskiem na dziewczęta. A także społeczności w ogóle: podmiotów rynku pracy (Głusi i/lub przedsiębiorcy społeczni), przedsiębiorstw społecznych, edukatorów VET, ekspertów biznesowych z zakresu technologii 3D i Przemysłu 4.0, doradców zawodowych, tłumaczy języka migowego, rodziców, rad, szkół VET, decydentów, władz lokalnych czy też organizacji pozarządowych, które zostaną zaproszone do tworzenia synergii i partnerstwa ze szkołami VET.
PRODUKTY PROJEKTU
Wśród rezultatów projektu znajdują się:
- Narzędzia cyfrowe
– oparta na chmurze platforma (e-nauka, e-ocena, e-społeczność) oraz sieć przedsiębiorców 3D4DEAF
– aplikacja mobilna do m-learningu - Materiały szkoleniowe
– indeks porównawczy i praktyczny przewodnik
– podwójne ramy kompetencji
– podwójny pakiet edukacyjny - Mobilność szkoleniowa
– szkolenie trenerów VET
– warsztaty - Działania i rezultaty eksploatacji
– strategia rekomendacji
– metodologia hubów 3D4DEAF@SOCIAL
– plany działania dla szkół VET
– plany upowszechniania i eksploatacji
– wydarzenia
PARTNERZY
POLSKA
Społeczna Akademia Nauk (koordynator)
https://san.edu.pl/
Stowarzyszenie Rozwoju „Pitagoras”
https://www.pitagoras.org.pl/
WŁOCHY
Fondazione Istituto dei Sordi di Torino ONLUS
https://www.istitutosorditorino.org
European Digital Learning Network
http://dlearn.eu/
CYPR
A & A Emphasys Interactive Solutions Ltd
https://emphasyscentre.com/
GRECJA
Public Vocational Training Institute for Students with Sensory Disabilities (visual/ hearing disorders)
https://iek-eid-pylaias-new.thess.sch.gr/
IDEC – Aintek Symvouloi Epicheiriseon Efarmoges Ypsilis Technologias Ekpaidefsi Anonymi Etaireia
https://idec.gr/
HISZPANIA
Instituto Hispano Americano de la Palabra
https://www.gaudem.es/
Projekt sfinansowany z funduszy Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+. Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jego zawartość merytoryczną.